Meer bezoekers, meer conversie: meer resultaat

Een website die goed vindbaar is en technisch goed in elkaar steekt zorgt voor meer conversie. Het is daarom belangrijk om je website of webshop continu te optimaliseren. Omdat technieken veranderen, zoekmachines veranderen en je bezoeker ook.

Bij het optimaliseren van een WordPress website of webshop focus ik op de volgende drie pijlers:

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) omvat vele pijlers en een breed scala aan onderwerpen. Je kunt hier o.a. denken aan:

  • Content optimalisatie
  • Metadata optimalisatie
  • Landingpages
  • Backlinks
  • Sitemaps
  • Redirects
  • 404 errors

Een website die doet wat je verwacht en zorgt voor een fijne gebruikerservaring verhoogt je conversie. Ik kijk daarom kritisch naar onderdelen als:

  • De kwaliteit van het design/thema
  • Intuïtiviteit
  • De plaatsing van elementen
  • Consistentie in design/huisstijl
  • Responsiviteit
  • Interactiviteit

De technische kwaliteit van je website werkt in synergie met de onderdelen SEO & user-experience. Snelheidsoptimalisatie is daarin erg belangrijk, denk hierbij aan:

  • Snelle webhosting
  • Up-to-date WordPress versie
  • Up-to-date plugins & thema
  • Database optimalisatie
  • Caching
  • Laadtijden van scripts & fonts
  • Afbeeldinggroottes & indelingen

Werkwijze

Bij een optimalisatietraject werk je intensief samen. Het is dan ook erg belangrijk dat er een goede klik is. Daarom neem ik graag de tijd om elkaar beter te leren kennen en een eerste indruk te krijgen van jouw situatie en je doelen. Als we allebei het gevoel hebben dat het klikt, maak ik een voorstel voor een uitgebreide inventarisatie en analyse.

  • Inventarisatie. Welke doelen wil je met je website behalen?
  • Wie zijn je belangrijkste doelgroepen?
  • Hoe kunnen die doelgroepen op jouw website of webshop zo snel en makkelijk mogelijk hun doelen bereiken?

Ik maak een grondige analyse van de voor- en achterkant van jouw website en daarna verwerk ik mijn bevindingen in een plan van aanpak. Hierin focus ik me op de drie bovengenoemde pijlers; SEO, user-experience & techniek. Ik kijk onder andere naar:

  • De huidige SEO posities
  • Waar je verkeer vandaan komt en hoe goed je je doelgroep bereikt
  • De content en wat hierin verbeterd kan worden
  • Het gemak waarmee jouw bezoeker zijn weg vindt
  • De technische kwaliteit en snelheid van je website

Of het nou gaat om een compleet redesign van je webshop of het verbeteren van SEO posities door middel van nieuwe landingpages; optimaliseren kost tijd. Het is een doorlopend proces van meten en bijschaven. Ik houd je graag tweewekelijks op de hoogte van:

  • Rankings in de zoekmachines
  • Posities ten opzichte van concurrenten
  • Het aantal bezoekers
  • Waar je bezoekers vandaan komen
  • Waar je bezoekers op zoeken
Tzanto Koot - Webdevelopment - WordPress website laten maken

Laten we kennismaken.

Hi, ik ben Tzanto, en ik hou er van om ondernemers te ondersteunen op het gebied van digitaliteit. Zullen we een keertje bellen of afspreken? Ik ben benieuwd waarbij ik jou kan helpen om verder te groeien.

Tzanto Koot - Webdevelopment - WordPress website laten maken